Veelgestelde vragen

Om u te helpen snel een antwoord te vinden kunt u hieronder de meest gestelde vragen vinden. De vragen zijn ingedeeld in categorieën om het zoekproces verder te vergemakkelijken. U kunt ook naar een antwoord zoeken door een relevant trefwoord te gebruiken.

Verzending en levering

Wat zijn de verzendkosten?

Op deze pagina kunt u alles lezen over levering, levertijden en verzendkosten.

Hoe lang is de levertijd?

On this page you can read all about delivery, shipping times and shipping costs

U op laten meten

How do I choose a size?

We do not offer standard sizes. All our garments are made to measure. Please use our measurement tools to create a measurement profile. First time orders are covered by our comprehensive perfect fit guarantee.

Wat is de Size:Me applicatie voor smartphones?

De Tailor Store Size:Me is een lichaamsscanner voor smartphones die u op de gemakkelijkste manier mogelijk helpen bij het op gang komen met op maat gemaakte kleding. Met slechts twee foto's en uw lengte en gewicht, kan de Size:Me scanner al uw maten net zo nauwkeurig als een professionele kleermaker met een meetlint uitrekenen. De Size:Me Body Scanner is verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store en is geheel gratis om te downloaden en te gebruiken. Volg na het installeren de instructies en dan doen wij de rest.

Hoe werkt de Size:Me Body Scanner?

Installeer de Size:Me applicatie op uw smartphone en volg de eenvoudige stap-voor-stap instructies. De app heeft toegang tot uw smartphone camera en zal u vragen twee foto's te maken. Daarna zal u gevraagd worden om uw lengte en gewicht in te vullen. De app zal vervolgens automatisch de foto's en informatie naar Tailor Store versturen. Met deze gegevens wordt er een Size:Me profiel voor u aangemaakt dat u kunt gebruiken wanneer u een overhemd van Tailor Store wilt bestellen.

Hoe nauwkeurig zijn de Size:me app maten?

Tailor Store heeft een algoritme ontwikkeld dat uw foto's, lengte en gewicht gebruikt om zeer nauwkeurige maten te krijgen. Testen hebben uitgewezen dat deze maten vergelijkbaar zijn met maten opgenomen door een professionele kleermaker.

Hoe moet ik staan bij het maken van de foto's voor Size:Me?

Sta rechtop, ontspannen en met uw torso in een natuurlijke positie.

Welke kleding moet ik dragen bij het maken van de foto's voor Size:Me?

We raden u aan om nauwsluitende kleding te dragen, die goed de contouren van uw lichaam laten zien.

Waarom moet ik mijn gewicht en lengte invullen?

Deze cijfers helpen ons algoritme bij het berekenen van de juiste maten. Indien nodig kunt u uw gewicht gokken - een paar kilo's verschil zal de nauwkeurigheid van uw maatprofiel niet beïnvloeden.

Wat gebeurt er als mijn kledingstuk niet past?

In het onwaarschijnlijke geval dat uw afmetingen niet helemaal perfect zijn, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Tailor Store. Als dit uw eerste bestelling is, vervangen we uw kledingstuk gratis. Lees meer over onze perfecte pasvormgarantie.

Betaling

Bieden jullie kortingen aan?

Kortingen worden per e-mail naar onze klanten verstuurd. Word lid om onze exclusieve aanbiedingen niet mis te lopen.

Mijn cadeaubon werd niet geaccepteerd. Wat moet ik doen?

Neem in dat geval contact op met onze klantenservice met de volledige code die op de cadeaubon staat vermeld, evenals het bedrag zelf

Hoe betaal ik met mijn cadeaubon?

U kunt uw cadeaubon te gebruiken in de kassa. U kunt meerdere codes toevoegen als u meerdere cadeaubonnen heeft. Als u niet het volledige bedrag van de bon gebruikt, wordt de rest bewaard voor later gebruik en kunt u de volgende keer dat u wilt betalen dezelfde code gebruiken.

Algemene vragen

Hebben jullie een telefonische klantenservice?

Gebruik alstublieft ons klantcontactformulier. De snelste manier om contact met ons op te nemen, is per e-mail of via het klantcontactformulier. De eerste lijn klantenservice zal u Maandag - Vrijdag binnen 24 uur een antwoord geven.

Stoffen

Waar kan ik meer informatie over stoffen vinden

Click here to learn more about fabrics. You can also browse our fabrics library by clicking one of the following links: Shirt fabrics, Suit fabrics, Polo shirt fabrics, Chino fabrics.

Bestellen

Ik heb zojuist een bestelling geplaatst maar realiseerde me dat ik enkele details wil wijzigen. Wat moet ik doen?

Stuur alstublieft een e-mail naar onze klantenservice en laat ons weten wat u wilt veranderen. Aangezien bestellingen vrij snel in productie kunnen gaan, is het belangrijk dat u dit zo snel mogelijk doet, zodat we de wijzigingen in de bestelling kunnen aanbrengen, voordat de stof voor uw kledingstukken wordt gesneden.

Ik zou een cadeau willen bestellen voor iemand anders. Wat moet ik doen?

Om ervoor te zorgen dat de bestelling correct wordt geplaatst, wijzigt u de adresgegevens in uw profiel naar het adres van de persoon naar wie u het cadeau wilt sturen. Dit is vooral belangrijk als u wilt bestellen voor iemand die in een ander land woont dan u, aangezien er verschillende valuta's en BTW van toepassing kunnen zijn. Wijzig de adresgegevens pas terug naar uw eigen adres nadat het pakket is verzonden.

Wat is de snelste manier om een cadeaubon te bestellen?

Wij bieden u de mogelijkheid voor een downloadbare cadeaubon als het bedrag voor de bestelling wordt betaald op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. Kies voor "Downloaden" als bezorgmethode en de cadeaubon zal nadat de bestelling is geplaatst beschikbaar zijn als pdf-bestand. We sturen u ook automatisch een e-mail met daarin het bestand, naar het e-mailadres dat in uw profiel staat vermeld. Als u een cadeau bestelt voor iemand die in een ander land woont, houd er dan rekening mee dat u dan naar het betreffende land moet overschakelen om de juiste valuta op de cadeaubon te krijgen.

Hoe kan ik hetzelfde ontwerp nogmaals bestellen, zonder helemaal opnieuw te beginnen?

Dat is eenvoudig: log in uw klantaccount in en ga naar uw vorige bestellingen. Klik op het kledingstuk dat u opnieuw wilt bestellen en de optie "Laad Overhemd/Chino enz. in de designtool" zal verschijnen. Klik daarop en uw kledingstuk verschijnt in de designtool. U kunt nu ook ontwerpdetails toevoegen en maten wijzigen of het kledingstuk direct in uw winkelwagen plaatsen. Houd er rekening mee dat niet altijd alle stoffen en ontwerpopties beschikbaar zijn - in dat geval verschijnt een pop-upvenster om u hierover te informeren.

Ik wil mijn winkelwagen/ontwerp opslaan.

Plaats de ontwerpen die u wilt opslaan in uw winkelwagen en zorg ervoor dat u bent ingelogd. Op deze manier wordt uw winkelwagen gedurende 14 dagen bewaard.

Ethiek en sociale verantwoordelijkheid

Waar worden jullie op maat gemaakte kledingstukken geproduceerd?

Wij produceren alle op maat gemaakte producten in een kleermakerij die eigendom is van en beheerd wordt door ons in Sri Lanka. Al het personeel is bij ons in dienst en we hebben daarom een volledig overzicht over de arbeidsomstandigheden, salarissen, milieuvoorwaarden, enz. Als gevolg hiervan kunnen we garanderen dat alle productieprocessen worden uitgevoerd onder eerlijke en goed beheerde omstandigheden. Lees meer.

Waar komen de stoffen vandaan?

We kopen momenteel stoffen van toonaangevende leveranciers in India, China en Sri Lanka. Al onze leveranciers zijn akkoord met onze gedragscode en hebben deze ondertekend. Lees meer.

Claims en Retouren

Ik pak zojuist mijn kledingstuk uit en er zitten wat vlekken op. Wat moet ik doen?

Was het kledingstuk een keer volgens de wasinstructies aan de binnenkant, zonder een extra behandeling of bleekmiddel te gebruiken. Mocht er achteraf toch een vlek achterblijven, stuur dan een foto naar onze klantenservice, zodat we dit verder kunnen onderzoeken.

Ik heb een kledingstuk besteld maar het past niet. Wat moet ik doen?

Geen zorgen, wij helpen u! Als u een kledingstuk heeft besteld dat thuis gewassen kan worden volgens het wasadvies, kunt u dat als eerste doen. Als het kledingstuk daarna nog steeds niet past, neem dan contact op met de klantenservice en stuur ons een aantal foto's (van voor en achter) waarop u het kledingstuk draagt. Sta rechtop, ontspan en laat beide armen losjes langs uw lichaam hangen. De eerste bestelling wordt gedekt door onze perfecte pasvormgarantie.

Ik wil graag een terugkeer te maken. Wat zal ik doen?

Since all our custom garments are made to order from your design and your measurements (even those that are design suggestions) these cannot be sold to anyone else and cannot be returned. If it is your first order you can use our perfect fit guarantee. Please send a couple of pictures of yourself wearing the garment (front and back) to our customer services department. Stand straight with your arms relaxed and include a message describing your problem.

Non-custom items can be returned or exchanged within 14 days. Please see the terms and conditions for more details.
Send the unused items in their original packaging to:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

You are responsible for the returned goods until it reaches us. Order number or customer number must be clearly included in the return. Please also advise if you wish to have a refund or to exchange the merchandise for something else. If you choose to return a complete order, we will refund the original shipping cost. You must however pay for the return shipping cost.

Privacy en cookies

Deze website maakt gebruik van cookies voor basisfunctionaliteit, analyse en marketing. Maak alstublieft hieronder een selectie voordat u verder gaat.


Lees meer in ons privacybeleid