Frequently Asked Questions (FAQ)

Here you can find the questions most commonly asked by our customers. They are divided into different categories for faster and easier navigation.

Het plaatsen van een bestelling

+ Hoe bestel ik een op maat gemaakt kledingstuk bij Tailor Store?

Begin met een van onze designtools; voor een overhemd, een pak, een blazer, chino's, een jas, een car coat of een poloshirt. U kunt ook beginnen met een kant-en-klaar ontwerp uit de catalogus. Alle kledingstukken worden op verzoek van u, de klant, op maat gemaakt.

Pas het kledingstuk aan met behulp van de ontwerpopties van de designtool. Voeg het kledingstuk toe aan de winkelwagen. Er wordt een 3D-afbeelding gemaakt die op een nieuwe pagina aan u getoond wordt. Kies ervoor om verder te gaan met winkelen, of om naar de kassa te gaan.

Klik op "Naar de kassa" en uw winkelwagen zal op een nieuwe pagina getoond worden. Hier ziet u het totaalbedrag en de kledingstukken in uw winkelwagen. Kies een verzend- en betaalmethode. Lees - en ga akkoord met - onze Algemene Voorwaarden en onze herroepingsrechtsinformatie en selecteer de vakjes. Klik ten slotte op de knop "Bestelling plaatsen" onderaan het witte deel van de pagina.

Er verschijnt een nieuwe pagina waarop uw bestelling wordt bevestigd. De betaalmethode die u gekozen heeft zal nu ook uitgevoerd worden.

Binnen enkele minuten ontvangt u tevens een e-mail ter bevestiging van uw bestelling en met uw bestelgegevens. Deze e-mail bevat de volgende informatie: Bestelnummer, bestelinformatie, bezorgadres met geschatte leverdatum en de volledige configuratie van het kledingstuk dat u besteld heeft. Een PDF met de Algemene Voorwaarden van Tailor Store wordt bijgevoegd. De Algemene Voorwaarden zijn ook beschikbaar op de website.

Geschatte productie- en levertijden: https://www.tailorstore.nl/informatie-over-bezorging

+ Ik heb zojuist een bestelling geplaatst maar realiseerde me dat ik enkele details wil wijzigen. Wat moet ik doen?

Stuur alstublieft een e-mail naar onze klantenservice en laat ons weten wat u wilt veranderen. Aangezien bestellingen vrij snel in productie kunnen gaan, is het belangrijk dat u dit zo snel mogelijk doet, zodat we de wijzigingen in de bestelling kunnen aanbrengen, voordat de stof voor uw kledingstukken wordt gesneden.

+ Ik zou een cadeau willen bestellen voor iemand anders. Wat moet ik doen?

Om ervoor te zorgen dat de bestelling correct wordt geplaatst, wijzigt u de adresgegevens in uw profiel naar het adres van de persoon naar wie u het cadeau wilt sturen. Dit is vooral belangrijk als u wilt bestellen voor iemand die in een ander land woont dan u, aangezien er verschillende valuta's en BTW van toepassing kunnen zijn. Wijzig de adresgegevens pas terug naar uw eigen adres nadat het pakket is verzonden.

+ Wat is de snelste manier om een cadeaubon te bestellen?

Wij bieden u de mogelijkheid voor een downloadbare cadeaubon als het bedrag voor de bestelling wordt betaald op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. Kies voor "Downloaden" als bezorgmethode en de cadeaubon zal nadat de bestelling is geplaatst beschikbaar zijn als pdf-bestand. We sturen u ook automatisch een e-mail met daarin het bestand, naar het e-mailadres dat in uw profiel staat vermeld. Als u een cadeau bestelt voor iemand die in een ander land woont, houd er dan rekening mee dat u dan naar het betreffende land moet overschakelen om de juiste valuta op de cadeaubon te krijgen.

+ Ik heb een geweldig overhemd/paar chino's/enz. ontworpen bij mijn laatste bestelling. Hoe kan ik opnieuw bestellen met dezelfde afmetingen en hetzelfde ontwerp, zonder helemaal opnieuw te beginnen?

Dat is eenvoudig: log in uw klantaccount in en ga naar uw vorige bestellingen. Klik op het kledingstuk dat u opnieuw wilt bestellen en de optie "Laad Overhemd/Chino enz. in de designtool" zal verschijnen. Klik daarop en uw kledingstuk verschijnt in de designtool. U kunt nu ook ontwerpdetails toevoegen en maten wijzigen of het kledingstuk direct in uw winkelwagen plaatsen. Houd er rekening mee dat niet altijd alle stoffen en ontwerpopties beschikbaar zijn - in dat geval verschijnt een pop-upvenster om u hierover te informeren.

+ Ik wil mijn winkelwagen/ontwerp opslaan.

Plaats de ontwerpen die u wilt opslaan in uw winkelwagen en zorg ervoor dat u bent ingelogd. Op deze manier wordt uw winkelwagen gedurende 14 dagen bewaard. Stoffen

Stoffen

+ Waar kan ik meer informatie over stoffen vinden

Op onze website kunt u meer lezen over de stoffen die we gebruiken voor onze kleding. In de sectie Stoffen kunt u zoeken naar verschillende patronen en texturen. Hier kunt u ook meer informatie over een bepaalde stof vinden en tevens een sample bestellen door op het rode schaarsymbool te klikken om een sample aan uw voorbeeldboek toe te voegen. Prijzen en betaling


Prijzen en betaling

+ Zijn er extra kosten?

Nee, onze prijzen voor Nederland zijn inclusief BTW en er zijn geen extra kosten voor administratie en reguliere verzending. Gratis verzending op bestelligen boven 99 €.


+ Mijn cadeaubon werd niet geaccepteerd. Wat moet ik doen?

Neem in dat geval contact op met onze klantenservice met de volledige code die op de cadeaubon staat vermeld, evenals het bedrag zelf

+ Hoe betaal ik met mijn cadeaubon?

In de winkelwagen kunt u uw cadeauboncode gebruiken. U kunt meerdere codes toevoegen als u meerdere cadeaubonnen heeft. Als u niet het volledige bedrag van de bon gebruikt, wordt de rest bewaard voor later gebruik en kunt u de volgende keer dat u wilt betalen dezelfde code gebruiken.

+ Welke betaalmethoden biedt u aan?

In Nederland biedt Tailor Store de volgende betaalmethoden aan:

iDEAL is een e-commerce-betalingssysteem dat in Nederland wordt gebruikt, gebaseerd op online bankieren. Deze betaalmethode, geïntroduceerd in 2005, biedt klanten de mogelijkheid om op het internet aankopen te doen via rechtstreekse online overschrijvingen van hun bankrekening.

PayPal is een Amerikaans bedrijf dat een wereldwijd online betalingssysteem beheert dat online geldoverschrijvingen ondersteunt en dat als een elektronisch alternatief voor traditionele papiermethoden, zoals cheques en postwissels, dient.

Klarna - Uw factuur wordt betaald via Klama. Klama stuurt u een eigen factuur. De factuur zal worden verstuurd naar uw e-mailadres zodra het pakketje is verzonden. Verwachte levertijd naar Nederland


Levering en verzendkosten

+ Wanneer kan ik mijn nieuwe, op maat gemaakte kledingstuk verwachten? Verwachte levertijd naar Nederland

Klantenservice

+ Hoe kan ik contact met jullie opnemen? En hoe snel krijg ik antwoord?

Gebruik alstublieft ons klantcontactformulier. De snelste manier om contact met ons op te nemen, is per e-mail of via het klantcontactformulier. De eerste lijn klantenservice zal u Maandag - Vrijdag binnen 24 uur een antwoord geven. Link naar het klantcontactformulier https://www.tailorstore.nl/klantenservice

+ Hebben jullie een telefoonnummer?

Ja, u kunt telefonisch contact met ons opnemen. De snelste manier om contact op te nemen, is per e-mail of via het klantcontactformulier. Het telefoonnummer is +46 42 42 42 320

Garantie

+ Welke garantie bieden jullie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

+ Wat is jullie Perfect Fit-garantie en wanneer is deze van toepassing?

✄ Tailor Store biedt pasvormgarantie aan om u gemoedsrust te geven bij het bestellen. Pasvormgarantie betekent dat: Als uw eerste kledingstuk niet past, u kosteloos een nieuw kledingstuk krijgt of dat er een aanpassing gemaakt wordt. U hoeft het kledingstuk niet te retourneren. Schenk het aan een goed doel, recycle het of houd het zelf. Om gebruik te maken van de garantie: Neem eerst contact met ons op via: support@tailorstore.com

De pasvormgarantie is geldig op uw eerste kledingstuk van elke productgroep: uw eerste overhemd, uw eerste pak. uw eerste jas enzovoorts. De pasvormgarantie is alleen geldig voor op maat gemaakte producten.

+ Ik heb een op maat gemaakt kledingstuk besteld en het past niet. Wat moet ik doen?

Als u voor de eerste keer besteld hebt of nieuwe of gewijzigde maten hebt, stuur ons dan een paar foto's van u terwijl u het kledingstuk draagt (achterkant en voorkant). Sta rechtop en ontspan met beide armen losjes aan de zijkant. Houd er rekening mee dat u contact moet opnemen met de klantenservice om het perfecte fit-garantieproces te starten

+ Op welke soorten kleding krijg ik Perfect Fit-garantie?

We bieden onze Perfect Fit-garantie als een service aan onze klanten aan. Alle op maat gemaakte kleding wordt op aanvraag gemaakt. De Perfect Fit garantie is van toepassing op uw eerste aankoop van de volgende kledingstukken: Overhemden - Een typisch herenoverhemd wordt gemaakt van geweven stof met lange of korte mouwen, manchetten, sluiting met knopen aan de voorkant en een kraag. Overhemden worden gemaakt met details en stoffen naar keuze van de klant. Onze vakkundige kleermakers maken het patroon, knippen en naaien en strijken het nieuwe op maat gemaakte overhemd, voordat het naar de klant wordt verzonden. Pakken - Het colbert is een typisch jasje met revers, zakken en een of meerdere split(ten). Pakken en blazers worden op maat gemaakt met details en stoffen naar keuze van de klant. Het patroon wordt getekend op de stoffen naar het verzoek van de klant. Vervolgens wordt het gesneden en aan elkaar genaaid en daarna wordt het aangepaste pak gestreken en naar de klant verzonden. Chino's - Chino's zijn klassieke casual herenbroeken. Chino's worden op de stof naar de keuze van de klant getekend. De stukken voor de aangepaste chino's worden uitgesneden en aan elkaar genaaid en vervolgens gestreken en naar de klant verzonden. Poloshirts - Een poloshirt is een T-shirt met kraag gemaakt van piquéstof. De klant kan de kleur van de piqué-stof, de kraag, sluiting, zoomlijn en mouwlengte kiezen. Het patroon wordt getekend, gesneden en het nieuwe op maat gemaakte poloshirt wordt vervolgens aan elkaar genaaid, gestreken en naar de klant verzonden. Car coats - Een car coat is een A-lijnvormige korte herenjas. De klant kiest tijdens het bestelproces voor klassiek of casual, de stof van de jas en andere details. De kleermakers zullen de nieuwe op maat gemaakte jas tekenen, snijden en naaien en vervolgens strijken en verzenden. Jassen - Een jas is een casual bovenkleding-item voor mannen. De jas heeft lange mouwen, een kraag, zakken en een rits aan de voorkant. De kleermakers tekenen het patroon op de stof naar keuze van de klant, snijden en naaien de stukken aan elkaar en strijken en verzenden de op maat gemaakte jas naar de klant.


Claims en Retouren

+ Ik pak zojuist mijn kledingstuk uit en er zitten wat vlekken op. Wat moet ik doen?

Het kan voorkomen dat er resten kleermakerskrijt achterblijven op het kledingstuk en in sommige gevallen patronen uit het strijkproces. Was het kledingstuk een keer volgens de wasinstructies aan de binnenkant, zonder een extra behandeling of bleekmiddel te gebruiken. Mocht er achteraf toch een vlek achterblijven, stuur dan een foto naar onze klantenservice, zodat we dit verder kunnen onderzoeken.

+ Ik zou graag iets terug willen sturen. Wat moet ik doen?

Aangezien al onze overhemden, chino's, poloshirts, ondergoed, pakken en jassen op bestelling worden gemaakt en op basis van uw ontwerp en uw maten (zelfs als het gaat om kant-en-klare ontwerpen), kunnen deze niet aan iemand anders worden verkocht en kunnen deze niet worden teruggestuurd. Als het uw eerste bestelling is, kunt u onze Perfect Fit-garantie gebruiken. Stuur een paar foto's van uzelf met het kledingstuk (voor- en achterkant) naar onze klantenservice. Sta rechtop met uw armen ontspannen en stuur ons een bericht met daarin de beschrijving van uw probleem.

De klant heeft een wettelijk recht op het retourneren en ruilen van gebreide truien, T-shirts en accessoires zoals stropdassen, strikken, zakdoeken, riemen, sokken en manchetknopen en deze kunnen dan ook worden geretourneerd of geruild. U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres: Tailor Store Sweden AB Garnisonsgatan 48 254 66 Helsingborg Zweden

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Tailor Store Modelformulier voor herroeping PDF

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Ethiek

+ Waar worden jullie op maat gemaakte kledingstukken geproduceerd?

Wij produceren alle op maat gemaakte producten in een kleermakerij die eigendom is van en beheerd wordt door ons in Sri Lanka. Al het personeel is bij ons in dienst en we hebben daarom een volledig overzicht over de arbeidsomstandigheden, salarissen, milieuvoorwaarden, enz. Als gevolg hiervan kunnen we garanderen dat alle productieprocessen worden uitgevoerd onder eerlijke en goed beheerde omstandigheden.

+ Waar komen de stoffen vandaan?

We kopen momenteel stoffen van toonaangevende leveranciers in India, China en Sri Lanka. Al onze leveranciers zijn akkoord met onze gedragscode en hebben deze ondertekend. Privacybeleid

Privacybeleid

+ Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig bij jullie?

Tailor Store deelt geen persoonlijke informatie zoals naam, adressen, e-mailadres, aankoopgeschiedenis of lichaamsafmetingen met een derde partij. Door een profiel bij ons te registreren, geeft u ons toestemming om uw informatie op te slaan en om u serviceberichten per e-mail of sms te sturen. We slaan uw persoonlijke gegevens en aankoopgeschiedenis op, zodat u gemakkelijker nieuwe bestellingen kunt plaatsen. Tailor Store gebruikt cookies voor een betere winkelervaring en voor marketingdoeleinden.

+ Wat is jullie privacybeleid?

Lees hier ons privacybeleid. here