Frequently Asked Questions (FAQ)

Here you can find the questions most commonly asked by our customers. They are divided into different categories for faster and easier navigation.

Het plaatsen van een bestelling

+ Hoe bestel ik een op maat gemaakt kledingstuk bij Tailor Store?

Begin met een van onze designtools; voor een overhemd, een pak, een blazer, chino's, een jas, een car coat of een poloshirt. U kunt ook beginnen met een kant-en-klaar ontwerp uit de catalogus. Alle kledingstukken worden op verzoek van u, de klant, op maat gemaakt.

Pas het kledingstuk aan met behulp van de ontwerpopties van de designtool. Voeg het kledingstuk toe aan de winkelwagen. Er wordt een 3D-afbeelding gemaakt die op een nieuwe pagina aan u getoond wordt. Kies ervoor om verder te gaan met winkelen, of om naar de kassa te gaan.

Klik op "Naar de kassa" en uw winkelwagen zal op een nieuwe pagina getoond worden. Hier ziet u het totaalbedrag en de kledingstukken in uw winkelwagen. Kies een verzend- en betaalmethode. Lees - en ga akkoord met - onze Algemene Voorwaarden en onze herroepingsrechtsinformatie en selecteer de vakjes. Klik ten slotte op de knop "Bestelling plaatsen" onderaan het witte deel van de pagina.

Er verschijnt een nieuwe pagina waarop uw bestelling wordt bevestigd. De betaalmethode die u gekozen heeft zal nu ook uitgevoerd worden.

Binnen enkele minuten ontvangt u tevens een e-mail ter bevestiging van uw bestelling en met uw bestelgegevens. Deze e-mail bevat de volgende informatie: Bestelnummer, bestelinformatie, bezorgadres met geschatte leverdatum en de volledige configuratie van het kledingstuk dat u besteld heeft. Een PDF met de Algemene Voorwaarden van Tailor Store wordt bijgevoegd. De Algemene Voorwaarden zijn ook beschikbaar op de website.

Geschatte productie- en levertijden: https://www.tailorstore.nl/informatie-over-bezorging

+ Ik heb zojuist een bestelling geplaatst maar realiseerde me dat ik enkele details wil wijzigen. Wat moet ik doen?

Stuur alstublieft een e-mail naar onze klantenservice en laat ons weten wat u wilt veranderen. Aangezien bestellingen vrij snel in productie kunnen gaan, is het belangrijk dat u dit zo snel mogelijk doet, zodat we de wijzigingen in de bestelling kunnen aanbrengen, voordat de stof voor uw kledingstukken wordt gesneden.

+ Ik zou een cadeau willen bestellen voor iemand anders. Wat moet ik doen?

Om ervoor te zorgen dat de bestelling correct wordt geplaatst, wijzigt u de adresgegevens in uw profiel naar het adres van de persoon naar wie u het cadeau wilt sturen. Dit is vooral belangrijk als u wilt bestellen voor iemand die in een ander land woont dan u, aangezien er verschillende valuta's en BTW van toepassing kunnen zijn. Wijzig de adresgegevens pas terug naar uw eigen adres nadat het pakket is verzonden.

+ Wat is de snelste manier om een cadeaubon te bestellen?

Wij bieden u de mogelijkheid voor een downloadbare cadeaubon als het bedrag voor de bestelling wordt betaald op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. Kies voor "Downloaden" als bezorgmethode en de cadeaubon zal nadat de bestelling is geplaatst beschikbaar zijn als pdf-bestand. We sturen u ook automatisch een e-mail met daarin het bestand, naar het e-mailadres dat in uw profiel staat vermeld. Als u een cadeau bestelt voor iemand die in een ander land woont, houd er dan rekening mee dat u dan naar het betreffende land moet overschakelen om de juiste valuta op de cadeaubon te krijgen.

+ Ik heb een geweldig overhemd/paar chino's/enz. ontworpen bij mijn laatste bestelling. Hoe kan ik opnieuw bestellen met dezelfde afmetingen en hetzelfde ontwerp, zonder helemaal opnieuw te beginnen?

Dat is eenvoudig: log in uw klantaccount in en ga naar uw vorige bestellingen. Klik op het kledingstuk dat u opnieuw wilt bestellen en de optie "Laad Overhemd/Chino enz. in de designtool" zal verschijnen. Klik daarop en uw kledingstuk verschijnt in de designtool. U kunt nu ook ontwerpdetails toevoegen en maten wijzigen of het kledingstuk direct in uw winkelwagen plaatsen. Houd er rekening mee dat niet altijd alle stoffen en ontwerpopties beschikbaar zijn - in dat geval verschijnt een pop-upvenster om u hierover te informeren.

+ Ik wil mijn winkelwagen/ontwerp opslaan.

Plaats de ontwerpen die u wilt opslaan in uw winkelwagen en zorg ervoor dat u bent ingelogd. Op deze manier wordt uw winkelwagen gedurende 14 dagen bewaard. Stoffen

Stoffen

+ Waar kan ik meer informatie over stoffen vinden

Op onze website kunt u meer lezen over de stoffen die we gebruiken voor onze kleding. In de sectie Stoffen kunt u zoeken naar verschillende patronen en texturen. Hier kunt u ook meer informatie over een bepaalde stof vinden en tevens een sample bestellen door op het rode schaarsymbool te klikken om een sample aan uw voorbeeldboek toe te voegen. Prijzen en betaling


Prijzen en betaling

+ Zijn er extra kosten?

Nee, onze prijzen voor Nederland zijn inclusief BTW en er zijn geen extra kosten voor administratie en reguliere verzending. Gratis verzending op bestelligen boven 99 €.


+ Mijn cadeaubon werd niet geaccepteerd. Wat moet ik doen?

Neem in dat geval contact op met onze klantenservice met de volledige code die op de cadeaubon staat vermeld, evenals het bedrag zelf

+ Hoe betaal ik met mijn cadeaubon?

In de winkelwagen kunt u uw cadeauboncode gebruiken. U kunt meerdere codes toevoegen als u meerdere cadeaubonnen heeft. Als u niet het volledige bedrag van de bon gebruikt, wordt de rest bewaard voor later gebruik en kunt u de volgende keer dat u wilt betalen dezelfde code gebruiken.

+ Welke betaalmethoden biedt u aan?

In Nederland biedt Tailor Store de volgende betaalmethoden aan:

iDEAL is een e-commerce-betalingssysteem dat in Nederland wordt gebruikt, gebaseerd op online bankieren. Deze betaalmethode, geïntroduceerd in 2005, biedt klanten de mogelijkheid om op het internet aankopen te doen via rechtstreekse online overschrijvingen van hun bankrekening.

PayPal is een Amerikaans bedrijf dat een wereldwijd online betalingssysteem beheert dat online geldoverschrijvingen ondersteunt en dat als een elektronisch alternatief voor traditionele papiermethoden, zoals cheques en postwissels, dient.

Klarna - Uw factuur wordt betaald via Klama. Klama stuurt u een eigen factuur. De factuur zal worden verstuurd naar uw e-mailadres zodra het pakketje is verzonden. Verwachte levertijd naar Nederland


Levering en verzendkosten

+ Wanneer kan ik mijn nieuwe, op maat gemaakte kledingstuk verwachten? Verwachte levertijd naar Nederland

Klantenservice

+ Hoe kan ik contact met jullie opnemen? En hoe snel krijg ik antwoord?

Gebruik alstublieft ons klantcontactformulier. De snelste manier om contact met ons op te nemen, is per e-mail of via het klantcontactformulier. De eerste lijn klantenservice zal u Maandag - Vrijdag binnen 24 uur een antwoord geven. Link naar het klantcontactformulier https://www.tailorstore.nl/klantenservice

+ Hebben jullie een telefoonnummer?

Ja, u kunt telefonisch contact met ons opnemen. De snelste manier om contact op te nemen, is per e-mail of via het klantcontactformulier. Het telefoonnummer is +46 42 42 42 320

Garantie

+ Welke garantie bieden jullie?

Lees onze Algemene Voorwaarden voor standaardgarantie voor producten in voorraadmaten en accessoires. Alle op maat gemaakte kledingstukken, zoals overhemden, colberts, blazers, colbertbroeken, chino's, poloshirts, jassen en jassen, vallen niet onder deze garantie. We bieden onze eigen Perfect Fit-garantie voor onze kleding op maat aan:

+ Wat is jullie Perfect Fit-garantie en wanneer is deze van toepassing?

✄ Tailor Store biedt pasvormgarantie aan om u gemoedsrust te geven bij het bestellen. Pasvormgarantie betekent dat: Als uw eerste kledingstuk niet past, u kosteloos een nieuw kledingstuk krijgt of dat er een aanpassing gemaakt wordt. U hoeft het kledingstuk niet te retourneren. Schenk het aan een goed doel, recycle het of houd het zelf. Om gebruik te maken van de garantie: Neem eerst contact met ons op via: support@tailorstore.com

De pasvormgarantie is geldig op uw eerste kledingstuk van elke productgroep: uw eerste overhemd, uw eerste pak. uw eerste jas enzovoorts. De pasvormgarantie is alleen geldig voor op maat gemaakte producten.

+ Ik heb een op maat gemaakt kledingstuk besteld en het past niet. Wat moet ik doen?

Als u voor de eerste keer besteld hebt of nieuwe of gewijzigde maten hebt, stuur ons dan een paar foto's van u terwijl u het kledingstuk draagt (achterkant en voorkant). Sta rechtop en ontspan met beide armen losjes aan de zijkant. Houd er rekening mee dat u contact moet opnemen met de klantenservice om het perfecte fit-garantieproces te starten

+ Op welke soorten kleding krijg ik Perfect Fit-garantie?

We bieden onze Perfect Fit-garantie als een service aan onze klanten aan. Alle op maat gemaakte kleding wordt op aanvraag gemaakt. De Perfect Fit garantie is van toepassing op uw eerste aankoop van de volgende kledingstukken: Overhemden - Een typisch herenoverhemd wordt gemaakt van geweven stof met lange of korte mouwen, manchetten, sluiting met knopen aan de voorkant en een kraag. Overhemden worden gemaakt met details en stoffen naar keuze van de klant. Onze vakkundige kleermakers maken het patroon, knippen en naaien en strijken het nieuwe op maat gemaakte overhemd, voordat het naar de klant wordt verzonden. Pakken - Het colbert is een typisch jasje met revers, zakken en een of meerdere split(ten). Pakken en blazers worden op maat gemaakt met details en stoffen naar keuze van de klant. Het patroon wordt getekend op de stoffen naar het verzoek van de klant. Vervolgens wordt het gesneden en aan elkaar genaaid en daarna wordt het aangepaste pak gestreken en naar de klant verzonden. Chino's - Chino's zijn klassieke casual herenbroeken. Chino's worden op de stof naar de keuze van de klant getekend. De stukken voor de aangepaste chino's worden uitgesneden en aan elkaar genaaid en vervolgens gestreken en naar de klant verzonden. Poloshirts - Een poloshirt is een T-shirt met kraag gemaakt van piquéstof. De klant kan de kleur van de piqué-stof, de kraag, sluiting, zoomlijn en mouwlengte kiezen. Het patroon wordt getekend, gesneden en het nieuwe op maat gemaakte poloshirt wordt vervolgens aan elkaar genaaid, gestreken en naar de klant verzonden. Car coats - Een car coat is een A-lijnvormige korte herenjas. De klant kiest tijdens het bestelproces voor klassiek of casual, de stof van de jas en andere details. De kleermakers zullen de nieuwe op maat gemaakte jas tekenen, snijden en naaien en vervolgens strijken en verzenden. Jassen - Een jas is een casual bovenkleding-item voor mannen. De jas heeft lange mouwen, een kraag, zakken en een rits aan de voorkant. De kleermakers tekenen het patroon op de stof naar keuze van de klant, snijden en naaien de stukken aan elkaar en strijken en verzenden de op maat gemaakte jas naar de klant.


Claims en Retouren

+ Ik pak zojuist mijn kledingstuk uit en er zitten wat vlekken op. Wat moet ik doen?

Het kan voorkomen dat er resten kleermakerskrijt achterblijven op het kledingstuk en in sommige gevallen patronen uit het strijkproces. Was het kledingstuk een keer volgens de wasinstructies aan de binnenkant, zonder een extra behandeling of bleekmiddel te gebruiken. Mocht er achteraf toch een vlek achterblijven, stuur dan een foto naar onze klantenservice, zodat we dit verder kunnen onderzoeken.

+ Ik zou graag iets terug willen sturen. Wat moet ik doen?

Aangezien al onze overhemden, chino's, poloshirts, ondergoed, pakken en jassen op bestelling worden gemaakt en op basis van uw ontwerp en uw maten (zelfs als het gaat om kant-en-klare ontwerpen), kunnen deze niet aan iemand anders worden verkocht en kunnen deze niet worden teruggestuurd. Als het uw eerste bestelling is, kunt u onze Perfect Fit-garantie gebruiken. Stuur een paar foto's van uzelf met het kledingstuk (voor- en achterkant) naar onze klantenservice. Sta rechtop met uw armen ontspannen en stuur ons een bericht met daarin de beschrijving van uw probleem.

De klant heeft een wettelijk recht op het retourneren en ruilen van gebreide truien, T-shirts en accessoires zoals stropdassen, strikken, zakdoeken, riemen, sokken en manchetknopen en deze kunnen dan ook worden geretourneerd of geruild. De klant moet Tailor Store informeren over de wens om binnen 14 dagen te retourneren, gerekend vanaf de dag nadat de klant het pakket heeft ontvangen. Vanaf de dag dat de klant de wens kenbaar maakt om iets retour te sturen, krijgt de klant nog eens 14 dagen om het pakket naar Tailor Store te sturen. De klant is niet verplicht om een ​​specifieke reden voor de retourzending op te geven. Stuur de ongebruikte artikelen in hun originele verpakking naar:


Tailor Store Sweden AB Garnisonsgatan 48 254 66 Helsingborg Zweden

De klant is verantwoordelijk voor de verzendkosten en de geretourneerde goederen totdat deze bij ons zijn aangekomen. Bestelnummer of klantnummer moet duidelijk worden opgenomen in de retourzending. Gelieve ook mede te delen of u een terugbetaling wenst of om de artikelen in te ruilen voor iets anders.

Ethiek

+ Waar worden jullie op maat gemaakte kledingstukken geproduceerd?

Wij produceren alle op maat gemaakte producten in een kleermakerij die eigendom is van en beheerd wordt door ons in Sri Lanka. Al het personeel is bij ons in dienst en we hebben daarom een volledig overzicht over de arbeidsomstandigheden, salarissen, milieuvoorwaarden, enz. Als gevolg hiervan kunnen we garanderen dat alle productieprocessen worden uitgevoerd onder eerlijke en goed beheerde omstandigheden.

+ Waar komen de stoffen vandaan?

We kopen momenteel stoffen van toonaangevende leveranciers in India, China en Sri Lanka. Al onze leveranciers zijn akkoord met onze gedragscode en hebben deze ondertekend. Privacybeleid

Privacybeleid

+ Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig bij jullie?

Tailor Store deelt geen persoonlijke informatie zoals naam, adressen, e-mailadres, aankoopgeschiedenis of lichaamsafmetingen met een derde partij. Door een profiel bij ons te registreren, geeft u ons toestemming om uw informatie op te slaan en om u serviceberichten per e-mail of sms te sturen. We slaan uw persoonlijke gegevens en aankoopgeschiedenis op, zodat u gemakkelijker nieuwe bestellingen kunt plaatsen. Tailor Store gebruikt cookies voor een betere winkelervaring en voor marketingdoeleinden.

+ Wat is jullie privacybeleid?

Lees hier ons privacybeleid. here